Köpvillkor

Priser: Alla priser är angivna exklusive moms för företag men inklusive moms för privatpersoner. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i efterhand till följd av till exempel (men inte begränsat till) valutaförändringar.

Åldersgräns: För att handla i vår nätbutik måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än så krävs målsmans tillstånd.

Leveranstid: Om varan du beställt finns i lager vid ordertillfället så kommer paketet att lämna oss senast nästa vardag, för att sedan vara framme hos mottagaren normalt inom 1-3 vardagar senare. Viktigt är dock att du angett mobilnummer på beställningen, för annars tar det ytterligare en dag för att få pappersavin i brevlådan.

Digitala varor skickas omgående som nedladdningsbara filer till den e-postadress du uppgett. Om det blir fel i leveransen ber vi er att mejla lars.ohman@reverea.se så skickar vi den digitala produkten till den mejladress ni uppgett i beställningen så snart vi kan. 

Ersättningsvaror: Vi genomför kontinuerligt förändringar i sortimentet. Skulle någon av varorna du beställt vara lagerslut så förbehåller vi oss rätten att leverera en likvärdig ersättningsvara alternativt makulera beställning utan någon kostnad för dig. Om du erhåller en ersättningsvara har du full returrätt kostnadsfritt.

Betalningsalternativ: Vi erbjuder fakturering till privatpersoner, företag och andra organisationer, med betalningsvillkor 10 dagar. Du får fakturan från oss, och kan betala i lugn och ro efter att beställningen av fysisk produkt är lagd, en platsutbildning är genomförd, lärarledd distansutbildning är påbörjad eller när du beställt en onlineutbildning. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta RevErea. Vi erbjuder även direkt betalningslösning via Stripe där du uppger ditt kortnummer mm. Betalningen genomförs omedelbart och du får direkt åtkomst till medlemsskap eller onlinekurser.

Digitala varor skickas omgående som nedladdningsbara filer till den e-postadress du uppgett. Om det blir fel i leveransen ber vi er att mejla lars.ohman@reverea.se så skickar vi den digitala produkten till den mejladress ni uppgett i beställningen så snart vi kan. 

Leveranssätt: Vi har ett fast pris på frakten oavsett hur mycket du beställer. Om du handlar för mer än 500 kr bjuder vi på frakten.

Postpaket: 49 kr: Ditt paket skickas till det utlämningsställe som ligger närmast den adress du angav vid ordertillfället. Vid val av postförskott som betalningsalternativ tillkommer paketdistributörens avgift (f.n. 49 kr). Postförskottsbeloppet betalar du när du hämtar ut paketet. 

För Klarna delbetalning och Klarna Faktura tillkommer ytterligare 29 kr i expeditionsavgift.

Leveransbekräftelse: När paketet är packat och klart skickar vi kollinumret för ditt paket till den e-postadress du angav vid beställning.

Orderbekräftelse: När du är klar med din beställning får du en automatisk bekräftelse till den e-postadress du angivit. Observera att din lagda order kan komma att ändras efter att manuell översyn skett. Vi meddelar alltid vid ändring i lagd order.

Transportrisk: Vi står för transportrisken till dig. Om paketet är skadat vid uthämtning så rekommenderar vi att du direkt reklamerar det hos ditt ombud eller till oss. Om du först upptäcker skadan när du kommit hem så ber vi dig ta kontakt med oss. Eventuell retur sker på köparens bekostnad och skador som uppstår vid transporten till oss står köparen för.

Ej uthämtade paket: För icke uthämtade paket förbehåller sig Teknikmagasinet rätten att debitera beställaren 249 kr för omkostnader för frakt, emballage samt hantering. Kunden spärras och ny beställning kan inte ske förrän avgiften har betalats.

Ångerrätt i nätbutiken :Om du köper en vara på distans via vår nätbutik eller postorder har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar.  Vi ger dig till och med 30 dagars ångerrätt när du handlar i vår nätbutik. Efter det att du har skickat tillbaka varan betalar vi tillbaka beloppet inom 30 dagar, men oftast går det betydligt fortare än så. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Vid paketerbjudanden – som till exempel köp 3, betala för 2 – gäller öppet köp endast på hela erbjudandet. Det går inte att returnera en enskild artikel ur ett paketerbjudande.

Du har rätt att öppna och kontrollera varan. Om det skett en värdeminskning vid öppnandet och kontrollen av varan kommer vi dra av motsvarande belopp när vi återbetalar din beställning. Vi rekommenderar att den förpackas väl, tillsammans med originalförpackning och emballage samt eventuella tillbehör (som t.ex. fjärr, bruksanvisning, batteri, osv).

För att underlätta hanteringen vid åberopande av ångerrätt så rekommenderar vi att du bifogar kassakvitto, faktura eller liknande inköpsbevis tillsammans med din retur. Använd alltid Postnords pakettjänst med spårning eftersom det är du som står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Vid återbetalning rekommenderar vi att du anger bank och bankkontonummer (inkl. clearingnummer), postgirokonto eller personkonto, för att undvika eventuella avikostnader eller liknande. 

Skicka din retur till: RevErea Östra Vägen 15E 81432 Skutskär

Reklamation

I Sverige har vi en lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Det är den tid du som konsument har på dig att påtala ett fel som fanns vid leverans av varan. Reklamationsrätten ska ej förväxlas med en garantiutfästelse då det är köparen som ska bevisa att felet fanns på produkten på leveransdagen (för en vara som ligger inom reklamationsrätten, och är äldre än 6 månader samt utanför garantin).

På en vara inom garantiutfästelsen är bevisbördan säljarens. Om säljaren anser att garantin inte gäller är det säljaren som ska göra det sannolikt att felet är självförvållat (t.ex. genom utlåtande från verkstad).

Returadress:

RevErea
Östra Vägen 15E
81432 Skutskär

Läs mer på Konsumentverkets hemsida

Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig kontakta oss och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, kvitto-/ordernummer, vad som är fel och din postadress. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi ut en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift. Ange i ditt mail om du vill ha fraktsedeln elektroniskt (för att skriva ut den själv) eller om du vill få den via vanlig post.

Beställningsvaror: Dessa varor lagerförs enbart i vår nätbutik, men kan beställas till valfri butik utan kostnad.

Personuppgifter: Vi på RevErea värnar om att skydda våra kunders personliga integritet. Därför vill vi informera dig om att vi hanterar alla dina personuppgifter enligt GDPR (General Data Protection Regulation). GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen (PUL). Med anledning av detta har vi upprättat en Integritetspolicy som mer utförligt beskriver hur vi behandlar den information vi får av dig. Klicka här för att läsa vår integritetspolicy

Feltryck: Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som blivit felaktiga vid tryck. Detsamma gäller våra produktmanualer samt information på vår hemsida.

Tvist: Vid eventuell tvist har Teknikmagasinet som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Läs mer om tvistlösning inom EU via EU-kommissionens onlineplattform